torsdag, august 25, 2005


Den andre...


Sida trenger fra tid til annen en oppjustering og nytt innhold. Etter mye surfing på nettet og prøving og feiling, har tekniske forandringer og tilleggsutstyr blitt installert, herunder telleverk (har forøvrig sittet oppe flere netter for å få telleverket til å telle så langt som du ser i høyre marg).

En uke og et par dager av dette andre året ved DALU er unnagjort. Nå er det bare ni uker med forelesninger før eksamen!!!!! Du verden, dette semesteret kommer til å gå fort unna. Det blir omtrent som før da vi hadde noe som het hurtigtog. Men det blir en annen sak... Vi som er født i begynnelsen av andre halvdel av forrige århundre husker det (og sikkert de som er født i den første halvdelen også). Nok om det...

Og så til saken da... Hva skal jeg skrive om? Jeg har kikket på alle de andre bloggene, og ser mange forskjellige varianter. Hvordan har noen tid og er så kreative at de skriver opp og ned, side etter side? Mange finner også med få unntak på ting som berører eller interesserer flere. Se Trudes vennersblogg. Her er det nyttige tips om hva vi kan bruke blogg til i framtida. Hun har også mange tekniske opplysninger der. Særlig interessant var denne artikkelen (sorry Trude; jeg kopierer noe av dine linker, men en god ting må/kan/bør publiseres ofte og flere steder). Nok om det også...

Nei, nå er det tid for lesing. Ped og matematikk. Og kanskje litt i en roman. 50 studenter med 4-5 selvalgte bøker kan bli cirka 200-250 forskjellige bøker. Det er forsåvidt greit å ikke være høgskolelektor når eksamen kommer...

På tampen et bilde fra sommeren. Det er tatt i den perioden jeg ikke var i Paris. Du verden for en flott sommer det har vært...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

For et herligt bilde! Va gøy å se hvordan Elisabeth ser ut.
Uff, nå fikk jeg litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har lest noe idag.. får se til å komme igang. Har nemlig lagt en ny blogg, så vi får se om denne fungerer (eller dvs om jeg klarer å huske brukernavnet:))
Ha det bra!!

25/8/05 14:50  
Blogger Trude said...

Helt ok at du sakser fra min blogg i hvert fall. Jeg føler meg jo beæret, må du skjønne! Jeg er i bunn og grunn veldig tilhenger av å dele på det man måtte ha av gode tips. Målet må vel være at flest mulig blir best mulig, eller?

Sitter forresten nå, aldeles fascinert, og ser at du har et banner også, som "flyr" over nederste del av siden. Tøft!

Skjønner at du er veldig oppegående hva gjelder IT. Jeg er imponert.

25/8/05 19:45  

Legg inn en kommentar

<< Home